Positionering

Leo & Wolf werd in 2003 opgericht als SMS- gateway, rechtstreeks verbonden met de Belgische operatoren.

Snel heeft ze haar aanbod uitgebreid tot Frankrijk, het G-H Luxemburg en Nederland.

Vanaf haar oprichting heeft L&W zich gespecialiseerd in mobiele marketing en bestond het grootste deel van haar activiteiten uit het toeleveren van inhoud voor mobilofonie (SMS, WAPpush, 3G, GPRS, xml, en audiotel toepassingen).

In 2006 vond een herstructurering plaats en sindsdien ligt de nadruk op het beheren van GSM-databases waarbij de koppeling met de 3 operatoren wordt overgelaten aan Paratel en Ring Ring om zo over de grootste SMS-verwerkingscapaciteit van België te beschikken.

Samengevat kan men stellen dat de strategie van L&W zich vandaag articuleert rond drie diensten:

  • Mobiele reclame en marketing met nadruk op SMS
  • Updaten, vervolledigen en samensmelten van bestaande databases van klanten in één master DB met GSM-nummers als belangrijkste criterium.
  • Geheel of gedeeltelijke verhuur van eigen databases (ca. 800.000 ingeschrevenen) in functie van specifieke criteria.